تغذیه و ورزش دو روی سکه سلامتی

یک متخصص تغذیه گفت: غذای سالم و فعالیت بدنی مناسب دو روی سکه سلامتی در افراد است که با برنامه‌ریزی می‌توان به این دو مورد دست یافت.

80.jpeg

 

دکتر سید ضیا مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: باید فرهنگ تغذیه را به مردم آموزش دهیم که تغذیه تنها لذت بردن از رنگ و طعم غذا نیست و در صورتی که تنها به این جنبه از تغذیه توجه شود، ممکن است که فرد احساس سیری شکمی داشته باشد اما سلول‌های او همچنان به سیری نرسیده‌اند.

 

 

 

وی ادامه داد: اگر تغذیه روزمره از منابع 50 ریز مغذی مورد نیاز بدن تشکیل نشده باشد، نمی‌تواند از بروز گرسنگی پنهانی و سلولی جلوگیری کند و مشکلاتی را در طولانی مدت دامن می‌زند.

 

 

 

دکتر مظهری با بیان اینکه داشتن بدنی سالم، روحی آرام و فکر و اندیشه نوآور و مبتکر نیاز به سلامتی تغذیه دارد، افزود: برای اینکه بتوان وضعیت سلامت جسمی را در حد تعادل نگه داشت باید به تغذیه سالم و انجام فعالیت بدنی مناسب توجه کرد تا بدن کمتر دچار بیماری‌های فصلی و یا اپیدمی‌های مختلف شود.

 

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: بدن نیاز به 20 اسید آمینه، 16 مواد معدنی و سه گروه ویتامین‌ها در کنار فیبرهای محلول و نامحلول دارد که این نیاز باید به وسیله تغذیه برطرف شود و به طور کلی انرژی مورد نیاز بدن 10 تا 15 درصد از موارد پروتئینی، 45 تا 60 درصد از گروه کربوهیدرات‌ها و 25 تا 30 درصد از منابع چربی باید تامین شود.

/ 0 نظر / 56 بازدید